در تاریخ معاصر کشور ما یکی از اندیشمندانی که با قلم خویش دراصلاح ساختار فرهنگی جامعه بر پایه ترویج مبانی اسلام ناب و درزمره «پیشروان نهضت اسلامی » قرار گرفته است، مرحوم استاد سیدغلامرضا سعیدی بیرجندی است.

گروه تاریخ مشرق- اندیشمند و مترجم گرانمایه، مرحوم استاد سید غلامرضا سعیدی بیرجندی، از متفکران حامیِ آرمانِ «بازگشت به خویش» و از مبلغان و حاملان اندیشه نوین دینی در عصرحاضر به شمار می‌رود. وی در کنار شخصیت ارجمند علمی و فرهنگی، روحیه‌ای حماسی و مبارزاتی داشت که به فعالیت‌هایش، جذابیتی نوین می‌بخشید.

رهبر معظم انقلاب در پیامی به مناسبت در گذشت این چهره ارجمند فرهنگی کشور، او را بدین گونه ستودند:

«درگذشت نویسنده و مترجم نامدار مرحوم آقای سید غلامرضا سعیدی را به بازماندگان و دوستان و ارادتمندان ایشان و به جامعه علمی و فرهنگی کشور، تسلیت می‌گویم. این عنصر صدیق و دلسوز و خدمتگزار اسلام، در طول سال‌های با برکت عمر خویش، با فحص و تحقیق و نگارش و ترجمه، آثاری پدید آورد که بی شک در نشر افکار نوین اسلامی، دارای تأثیر بود و به خاطر همین آثار است که حقا باید او را در زمره پیشروان نهضت اسلامی در ایران شمرد. او همچنین انسانی وارسته و پاکدامن و متواضع و غیور و مبارز بود. به مسائل جهان اسلامی اهتمام می‌ورزید و در راه تشکیل نظام اسلامی تلاش فرهنگی ارزنده‌ای می‌کرد. عمر طولانی و پر برکت و پر ماجرای او با پاکی و پاکدامنی سپری شد، پاک زیست و پاک به جوار الهی پر گشود، رحمت خدا بر او و یاد او گرامی باشد».


{$sepehr_album_21217}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سيد علي موسوي ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    ترجمه ايشان در موضوع«عمارياسر»خواندني است وفراوان به كار عمار شناسي مي آيد
  • رضا حجت ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    خدايش رحمت كند.ايشان پدر همسر مرحوم استاد سيد جعفر شهيدي بودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس